540f65333f57f89e2b954bc4_top_coatofarms_v2.png
540f65135b848513272c60bb_top_ornament_v2.png
2009
543aaffd1b4ea3f7344afcba_1st_prize.png
informatika
Juhász Attila
Viselkedés alapú fejlesztés, platform független felhasználói felületek és elosztott rendszerek használata interaktív e-learning rendszerek fejlesztésekor
Témavezető:
Nyékyné dr. Gaizler Judit
Összefoglaló
A rendkívül gyors technikai fejlődés következményeként az elmúlt években már teljesen elfogadott lett a folyamatos tanulás. Az egyetemi évek elteltével is szükség van az önképzésre. Ezt az egyének, a cégek és az egyéb szervezetek is felismerték, ezért egyre nagyobb az igény az olyan önállóan használható oktató anyagokra, amelyeket összefoglaló néven e­learning­nek nevezünk. A legtöbbször ezeket az e­learning eszközöket távoktatás során használhatjuk, de praktikus lehet hagyományos oktatási formák kiegészítésére is.

Vannak olyan területek, amelyekre azonban az e­learning rendszerek eddig nem tudtak megfelelő alternatívát nyújtani. Ilyen terület a programozás távoktatása is, ahol még mindig problémát jelent a résztvevőket megfelelően motiválni képes interaktív oktató környezet kialakítása. Ennek nagyrészt technológiai okai vannak. Ez a dolgozat ennek a problémának a feltérképezésére és a lehetséges megoldások megtalálására fókuszál.

A szoftverek világa folyamatosan változik, ezt természetesen mindenkinek követni kell. A hagyományos megoldás a tudásunk frissítésére, ha részt veszünk egy tréningen. De vajon milyen megoldásokkal válhatna lehetővé erre az e­learning rendszerek alkalmazása?

A jövőkép egy olyan távoktatási forma megteremtése, amely képes ötvözni a hagyományos tantermi oktatás előnyeit a távoktatás rugalmasságával. Ezt az oktatási formát emberek százai használhatnák limitációk nélkül.
Juhász Attila
Juhász Attila
A TDK és az OTDK egy igazi kihívás volt. Mivel egy működő szoftvert építettem, így elsősorban a praktikus tudásom gyarapodott. Ennél azonban talán még fontosabb, hogy rengeteget készültem az előadásokra. Egyszerűnek tűnik, de mégis rengeteg munka van egy jól felépített 5-10 perces beszéd mögött. Ez a tudás talán még a technikai fejlődésnél is fontosabb volt a későbbiekben. Ezt rengetegszer használtam és használom.

Magát a TDK ötletét nem sikerült továbbvinnem, sosem lett belőle termék. Ezt sajnálom, hiszen több oktatócéggel is tárgyaltam azokban az években, de nem jártam sikerrel. Ma már látszik, hogy az irány jó: pár évvel később sikerrel készítette el ugyanezt a távoktatási platformot egy amerikai startup.

A TDK legfontosabb értéke számomra mégis az, hogy egy önként vállalt kihívást teljesítettem sikerrel. Annak az értéke, hogy saját elhatározásból és erőből el tudok érni célokat nagyon sokat ért és ér ma is.
Curriculum Vitae
2012 – : Chief Technology Officer at App Maintainers

2009 – 2012: Ruby on Rails developer at Digital Natives

2009 summer: Intern at Morgan Stanley

2008 – 2009: Ruby on Rails developer at Digital Natives

2005 – 2010: Peter Pazmany Catholic University (PPCU), Software and Language Technology at the Faculty of Information Technology, graduating in 2010
2002 – 2004: Budapest University of Technology and Economics (BUTE), Faculty of Mechanical Engineering

1999 – 2002: St. Emery Cistercian Grammar School of Buda, school leaving exam

1996 – 1999: The Boarding School of Pannonhalma
Nyékyné dr. Gaizler Judit
Nyékyné dr. Gaizler Judit
Mindig nagy öröm, ha lelkes, elkötelezett hallgatók vállalkoznak a Tudományos Diákköri munkára! Ötleteik, kreativitásuk, elmélyült, önálló munkájuk az eredményes kutatás záloga.
Egyetemi oktatóként különös figyelemmel kísértem Juhász Attila munkáját. Dolgozatában ötvözte a pedagógia iránti elkötelezettségét a szoftvertechnológia legújabb eredményeinek kutatásával és továbbfejlesztésével. Szívügyének tekintette, hogy a programozás távoktatásának diákok számára vonzó, motiváló lehetőségét kialakítsa.